Το ξενοδοχειακό μαρκετινγκ περιλαμβάνει ένα τεράστιο φάσμα θεμάτων, δεξιοτήτων και στρατηγικών που οδηγούν στη βελτιστοποίηση της επιτυχίας του καταλύματος. Το ξενοδοχειακό μαρκετινγκ 2021 έχει πολλές δυνατότητες. Η πανδημία έχει φέρει σίγουρα αλλαγές, αν όμως τις κοιτάξουμε από άλλη οπτική, μπορεί τελικά να μοιάζουν και με ευκαιρίες.

 

Κι όμως. Ένα αποτελεσματικό μάρκετινγκ ξενοδοχείων είναι αυτό που ωθεί την επωνυμία να επηρεάζει τους επισκέπτες, τους κάνει να θέλουν να ερευνήσουν το κατάλυμα, να σχεδιάσουν, να ονειρευτούν και να κλείσουν το ταξίδι τους. Ο σκοπός αυτός μπορεί να ενισχυθεί σημαντικά από τα social media, τώρα περισσότερο από ποτέ.

Πώς τα social media μπορούν να επηρεάσουν τον δικό σου κοινό – στόχο;

Κολλημένοι στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του ιού κορωνοϊού, με κλειστά τα θέατρα, τα σινεμά, την εστίαση, όλοι μας ξοδεύουμε περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο.

Τώρα, αυτά είναι τα 2 πιο “hot” κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Τι μπορούμε να συμπεράνουμε όμως από τα στατιστικά; ένα κοινό χαρακτηριστικό. Το βίντεο.

Όπως είχαμε αναλύσει και σε προηγούμενα άρθρα, το βίντεο μαρκετινγκ είναι εδώ για να μείνει. Το βλέπουμε να κάθεται αναπαυτικά στον θρόνο του ακόμη και στα social media, αφήνοντας πίσω τις “στημένες” φωτογραφίες και στιγμές. Φυσικά τα ξενοδοχεία μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο αυτό το τρεντ. Βίντεο 7 δευτερολέπτων, από την καθημερινότητα του ξενοδοχείου αλλά και από τις καλύτερες παροχές, είναι πολύ πιο οικονομικά και εύκολα να δημιουργηθούν (συγκριτικά πάντα με τα επαγγελματικά βίντεο και φωτογραφίσεις που γινόντουσαν έως τώρα για το στήσιμο ενός επαγγελματικού facebook profile).

Σήμερα θα σου δώσουμε συμβουλές, για την διαχείριση και οργάνωση του ξενοδοχειακού Instagram & του TikTok.

Το ξενοδοχειακό μαρκετινγκ 2021 και το instagram

Προτού ερευνήσουμε τις λειτουργίες του Instagram, είναι σημαντικό να βεβαιωθείς ότι το προφίλ σου έχει ρυθμιστεί για επιτυχία.

  1. Σιγουρέψου ότι έχεις το λογότυπο σου ως φωτογραφία προφίλ.
  2. Πρόσθεσε το όνομα του ξενοδοχείου σου όπως αυτό εμφανίζεται στην ιστοσελίδα σου ή στα OTAs (το πεδίο αυτό είναι διαφορετικό από το username)
  3. Πρόσθεσε ένα link – συγκεκριμένα της ιστοσελίδας σου.
  4. Πρόσθεσε ένα βιογραφικό – ενημέρωσε το κοινό σου για το ποιος είσαι. Συμπεριέλαβε τοποθεσία, τύπο καταλύματος, τύπο κοινού που σε προτιμά. Όλο αυτό βοηθάει τους επισκέπτες σου να σε ανακαλύψουν στις αναζητήσεις τους.

 

Πάμε τώρα να δούμε τις λειτουργίες του instagram.

Posts χρονολογίου

Η κύρια λειτουργία του Instagram. Πρόκειται για την η ροή που βρίσκεται στο προφίλ σου. Θες οι δημοσιεύσεις σου να ταιριάζουν μεταξύ τους, να αντανακλούν την αισθητική του καταλύματος. Με μία ματιά, πρέπει το περιεχόμενο να ολοκληρώνει το ένα το άλλο και να είναι καλαίσθητο. Οι αναρτήσεις σου μπορούν να είναι φωτογραφίες, βίντεο, αποσπάσματα IGTV ή Reels.

IGTV

Το ξενοδοχειακό μαρκετινγκ 2021 το αγαπά. Είναι η πρόταση του instagram για τα βίντεο. Η προβολή τους αυξάνει σημαντικά το engagement του επισκέπτη με τη σελίδα σου και αυτό οδηγεί σε καλύτερο instagram SEO. Τα βίντεο μπορούν να είναι από 30” έως 10’ για κανονικούς χρήστες και έως και 1h για επαληθευμένους χρήστες. Μπορείς να το προωθήσεις εύκολα, μέσω των stories. Με ένα IGTV μπορείς να προωθήσεις τις προσφορές και τα πακέτα σου, να επισημάνεις την αίθουσα εκδηλώσεων, να πάρεις συνεντεύξεις από επισκέπτες που μιλούν για την εμπειρία τους, αλλά και να δείξεις μία εσωτερική ματιά: το front office, τη λειτουργία των τμημάτων housekeeping και οι λίστες συνεχίζονται.

Ιστορίες

Το πιο κοινό κομμάτι όλων των social (πρόσφατα προστέθηκε και στο LinkedIn.. δεν ξέρουμε πως νιώθουμε για αυτό). Πρόκειται για φωτογραφίες και βίντεο που διαγράφονται αυτόματα μετά από 24 ώρες. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές μέσα σε ιστορίες για να προσελκύσεις κοινό, όπως ετικέτες τοποθεσίας, αναφορά άλλου χρήστη, hashtag, gif, μουσική, δημοσκοπήσεις, ερωτήσεις, αντίστροφη μέτρηση, κουίζ και πολλά άλλα. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να επεκτείνεις την προσέγγισή σου αλλά και για να μάθεις περισσότερα για το κοινό που σε παρακολουθεί.

Highlights

Η κολλητή των ιστοριών. Παρόλο που οι ιστορίες παραμένουν ενεργές μόνο για 24 ώρες, μπορείς να τις αποθηκεύσεις ως highlights κρατώντας τες έτσι στο προφίλ σου. Εμφανίζονται στη σελίδα του προφίλ σου κάτω από την περιγραφή και πάνω από τη ροή. Δημιούργησε highlights για ιστορίες που ακολουθούν ένα συγκεκριμένο θέμα ή κατηγορία. Για παράδειγμα επισκέπτες, υπαλλήλους, το breakfast room κ.λπ.

Reels

Τα reels είναι ένα από τα νεότερα update του instagram. Πρόκειται για βίντεο πολλαπλών κλιπ που μπορούν να διαρκέσουν έως 30” και έχουν αποδειχθεί ότι είναι ένας από τους πιο δημιουργικούς τρόπους προσθήκης νέου περιεχομένου. Περιλαμβάνουν ενσωματωμένους επεξεργαστές κειμένου, φίλτρα AR, επεξεργασία βίντεου και ήχο, προσθήκη μουσικής. Στα reels το κοινό περιμένει να δει κάτι σχετικά χαλαρό και αστείο – κανείς δεν περιμένει να δει υψηλή παραγωγική αξία εκεί. Η δημιουργικότητα ανταμείβεται. Μερικές ιδέες:

  • Συμβουλές για οργάνωση ταξιδιού
  • Συμβουλές ετοιμασίας βαλίτσας
  • Χρήσιμες συμβουλές για σόλο ταξιδιώτες
  • Skincare must-haves για ταξίδια

Cool, αλλά γιατί να δώσεις τόσο χρόνο και σκέψη στα σόσιαλ; Ένα απλό post αρκεί.

Ναι, αυτό ακριβώς σκέφτηκε και το 90% των ανταγωνιστών σου. Σκοπός μας δεν είναι απλά να υπάρχει σαν σελίδα το ξενοδοχείο σου – αλλά να εμφανίζεται μπροστά στον σωστό κόσμο. Το instagram έχει τον κατάλληλο αλγόριθμο, που δείχνει διαφορετική σελίδα εξερεύνησης στον κάθε χρήστη, ειδικά διαμορφωμένη με βάση τα το engangement και τις προτιμήσεις του. Αυτό σημαίνει ότι με σωστή δουλειά, μπορείς να βρεθείς με στρατηγικό τρόπο στην εξερεύνηση των χρηστών που ψάχνουν για διακοπές στην περιοχή σου. Γιατί όχι λοιπόν;

Το ξενοδοχειακό μαρκετινγκ 2021 και το tiktok

Πρόκειται για την εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις το 2020 (εξαιρουμένων των παιχνιδιών). Με κύριους χρήστες την Gen Z και τους Millenial, σας λέμε να μη δείτε το TikTok ως απλά μία μόδα αλλά ως πιθανό εργαλείο μάρκετινγκ.

Τι είναι το TikTok?

Πρόκειται για μια πλατφόρμα που εστιάζει στην κοινή χρήση σύντομων βίντεο μήκους 15-60”, επικαλυμμένων με φίλτρα και προσαρμοσμένο ήχο και κείμενο. Μπορείς να τα επεξεργαστείς το περιεχόμενο έξυπνα, να χρησιμοποιήσεις υπότιτλους και hashtag για να προσελκύσεις προβολές, ακριβώς όπως και με το Instagram.

Το TikTok χωρίζεται σε ξεχωριστές κατηγορίες περιεχομένου. Μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες είναι η ενότητα lifestyle, η οποία περιλαμβάνει οτιδήποτε σχετίζεται με ταξίδια, όπως αξιοθέατα και ξενοδοχεία.

Πώς μπορείς να το συμπεριλάβεις στη στρατηγική σου;

Η αξιοποίηση αυτής της ταχέως αναπτυσσόμενης τάσης είναι μια από τις πιο έξυπνες επιχειρηματικές κινήσεις που μπορείς να κάνεις φέτος ως διευθυντής ξενοδοχείου. Ας δούμε πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτήν την εφαρμογή προς όφελός σου και πως θα επεκτείνεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου και θα αυξήσεις την αφοσίωση των πελατών.

Υπάρχουν τρεις τρόποι για να το κάνεις αυτό. Προτείνουμε έναν συνδυασμό για μέγιστο αντίκτυπο, αλλά ιδανικά, προσάρμοσε τη στρατηγική σου ώστε να ταιριάζει με το υπάρχον επιχειρηματικό σου πλάνο.

  1. Χρησιμοποίησε hashtag. Ο πρώτος τρόπος για να προσελκύσεις την προσοχή από το επιθυμητό κοινό σου είναι να αρχίσεις να δημοσιεύεις το δικό σου πρωτότυπο περιεχόμενο ως τρόπο διαφήμισης του ξενοδοχείου. Κάνε μια μικρή έρευνα πρώτα για να αποκτήσεις έμπνευση βλέποντας πρώτα τι λειτουργεί και τι όχι. Θα βρεις πολλά παραδείγματα στο hashtag #TikTokTravel.
  2. Δημιούργησε περιεχόμενο. Όπως θα παρατηρήσεις από αυτά τα βίντεο, η εστίαση στις μοναδικές πτυχές του ξενοδοχείου είναι βασική, οπότε εστίασε στο τι προσφέρει το ξενοδοχείο και η γύρω περιοχή στους ταξιδιώτες.
  3. Συνεργάσου με influencers. Αυτός είναι ένας άμεσος τρόπος για να προσεγγίσεις περισσότερους χρήστες, αν δεν έχεις ένα ήδη μεγάλο κοινό που μπορεί να σε ακολουθήσει από κάποιο άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Θα χρειαστεί να προσφέρεις στον influencer μια δωρεάν διαμονή στο ξενοδοχείο ή ένα οικονομικό κίνητρο για να εξασφαλίσεις τη συνεργασία, αλλά είναι μια αξιόλογη επένδυση για την έκθεση που θα λάβεις.

Σήμερα μοιραστήκαμε αρκετές πληροφορίες για το Instagram, το TikTok, τον αλγόριθμο και την Εξερεύνηση. Μπορεί να φαίνονται βουνό. Το πρώτο βήμα, είναι η δημιουργία ενός πλάνου. Επιλέξτε σε ποιες δυνατότητες θα συγκεντρωθείς και πόσες φορές θα δημοσιεύεις. Για παράδειγμα, εάν μόλις ξεκινάς, επιλέξτε posts χρονολογίου, ιστορίες και reels. Tip: τα reels μοιάζουν πολύ με τα tiktok. Μπορείς να μοιράζεσαι το ίδιο περιεχόμενο και στις 2 πλατφόρμες, ώστε να γίνει η αρχή. Μην το κάνεις όμως συνήθεια!

Ακολούθησε το πρόγραμμα και θα γίνεται όλο και ευκολότερο. Η πρόταση μας για ένα χρονοδιάγραμμα είναι το εξής:

  • 2 ιστορίες / ημέρα
  • 1 reel / εβδομάδα
  • 3 tiktok / εβδομάδα
  • 1 IGTV / εβδομάδα
  • 4 post / εβδομάδα

 

Όχι μη φεύγεις! Οκ, το πρόγραμμα φαίνεται τρομακτικό αλλά δίνει μία εικόνα για το πως όλα τα social media απαιτούν στην ουσία από τους χρήστες τους να χρησιμοποιούν τακτικά όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν. Γνωρίζουμε από εμπειρία ότι μπορεί η τήρηση του προγράμματος να είναι συντριπτική, όμως χωρίς ένα mix & match, τα social media δεν πρόκειται να σε προωθήσουν στο κοινό σου.

Πειραματίσου, διασκέδασε και keep it social. Με μία εστίαση στο ξενοδοχειακό μαρκετινγκ 2021, είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσεις νέους πελάτες και θα εκπλήξεις τους υπάρχοντες!