Εκτός από διευθυντής / manager, είστε και άνθρωπος, και έχετε όπως όλοι μας συγκεκριμένες ώρες σε μια μέρα για να ολοκληρώσετε τις εργασίες σας. Αυτό μπορεί να γίνει ιδιαίτερα αγχωτικό, και ο πανικός είναι πάντα ο χειρότερος κριτής. Ξεχνάτε όμως ότι δεν εξαρτάται μόνο από εσάς το να τα κάνετε όλα … έχετε μια ολόκληρη ομάδα πίσω σας! Οποιαδήποτε ομάδα όμως μπορεί να είναι αναποτελεσματική αν δεν υπάρχει αποτελεσματική συνεργασία. Και εξαρτάται από εσάς να διαχειριστείτε και να καθοδηγήσετε την ομάδα σας, ώστε να είναι συνεχώς παραγωγικοί και παρακινημένοι.

Η διαχείριση του προσωπικού του ξενοδοχείου σας μπορεί να «φάει» όλη σας τη μέρα. Όλοι σας αναζητούν να τους πείτε τι πρέπει να κάνουν και πώς να το κάνουν. Η υψηλή επισκεψιμότητα και πολλοί άλλοι παράγοντες μπορούν να ζορίσουν την ομάδα σας και να μειώσουν την απόδοση και το επίπεδο παραγωγικότητας. Η ομάδα αυτή είναι όμως η βάση πίσω από την επιτυχία ή την αποτυχία σας – και για αυτό, πρέπει να έχετε πιστό προσωπικό. Οφείλετε πρώτα να δουλέψετε εσείς για αυτούς – ώστε να δουλέψουν αυτοί για εσάς.

Ποιες είναι λοιπόν οι βάσεις μιας αποτελεσματικής ομάδας προσωπικού; Τηρεί η δική σας ομάδα τις προϋποθέσεις; Και πως μπορείτε να χτίσετε μια τέτοια ομάδα; Αυτές οι 6 συμβουλές μπορούν να σας εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο. Πάμε να τις δούμε.

1. Ξεκάθαρο τοπίο

Μια ομάδα χρειάζεται να είναι όσο πιο μακριά γίνεται από την αβεβαιότητα. Κανένα μέλος του προσωπικού δεν θα μπορεί να κάνει τη δουλειά του όπως πρέπει αν δεν είναι σίγουρος για το ποιος είναι ο ρόλος του και οι ποιες οι προσδοκίες σας. Όσο αυτονόητο και να σας ακούγεται, βεβαιωθείτε ότι όλοι στην ομάδα σας γνωρίζουν τι αναμένεται από αυτούς.

Tip:

Προγραμματίστε ανά τακτά διαστήματα meeting για να κάνετε ερωτήσεις και να μιλήσετε για τυχόν τρέχοντα προβλήματα. Αυτό κρατά την ομάδα σας σε καλό δρόμο, αφού θα νιώσει ότι είναι μέρος μιας ομάδας και θα κατανοήσει ότι ένα λάθος στον τομέα του, όσο μικρό και αν του φαίνεται, μπορεί να επηρεάσει όλο το σύστημα. Για αυτό και εσείς περιμένετε υπευθυνότητα.

2. Σταθερότητα

Ακόμα και τα πιο αφοσιωμένα μέλη του προσωπικού σας είναι απίθανο να παραμείνουν στην εργασία σας για μία ζωή. Στην πραγματικότητα το ακριβώς αντίθετο ισχύει, ο χώρος της φιλοξενίας είναι μία από τις βιομηχανίες με τα υψηλότερα ποσοστά κύκλου των εργαζομένων. Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους πολλοί υπάλληλοι παραιτούνται είναι επειδή αισθάνονται κολλημένοι, ότι δεν αναπτύσσονται ή δεν εξελίσσονται στο τομέα τους. Αισθάνονται να βαριούνται και αποθαρρύνονται.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κρατήσετε τους υπαλλήλους του ξενοδοχείου σας είναι να τους κάνετε να αισθάνονται ότι η σκληρή τους δουλειά θα προωθήσει τη σταδιοδρομία τους.

   Tip:

Μιλήστε τους για την καριέρα τους, για το τι θα χρειαστεί να πετύχουν για να πάρουν προαγωγή ή αύξηση, και για το πώς μπορούν να ευημερήσουν οικονομικά, προσωπικά και επαγγελματικά αν μείνουν και εργαστούν σκληρά στο ξενοδοχείο σας.

3. Διαχείριση των αιτημάτων και των παραπόνων πελατών

Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας ανάλογα έτσι ώστε κανείς να μην ξέρει καλύτερα από αυτούς τι πραγματικά θέλει ο επισκέπτης. Ορισμένα αιτήματα μπορεί να είναι λογικά, αλλά ορισμένοι ίσως απλά να αναζητούν έναν τρόπο να ξεφύγουν από την πληρωμή μιας υπηρεσίας ή του δωματίου τους. Θα πρέπει να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε μια ομάδα εργαζομένων, τη γνώμη της οποίας μπορείτε να εμπιστευτείτε σε αυτά τα θέματα. Εκπαιδεύστε λοιπόν αρχικά και δείξτε στο προσωπικό σας πως μπορεί να διαχειριστεί τις αρνητικές κριτικές. Με την εμπειρία και τον χρόνο, θα μάθουν να εντοπίζουν τη διαφορά ανάμεσα στα αιτήματα των φιλοξενούμενων εύκολα.

Tip:

Διαβάστε αυτό το blog για το πως να απαντήσετε εύκολα σε αρνητικές κριτικές

4. Χτίσιμο ομάδας

Είναι σημαντικό οι εργαζόμενοι να νιώθουν το ίδιο όμορφα για τη δουλειά τους αλλά και για τη μεταξύ τους συνεργασία. Ενθαρρύνετε μια σταθερή σχέση εργασίας μεταξύ του προσωπικού σας. Όταν διαχειρίζεστε ένα ξενοδοχείο, πρέπει να  συμπεριλαμβάνετε κάθε εργαζόμενο στην ομαδική επικοινωνία. Και η επικοινωνία πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ανοικτή. Δώστε σε όλους τους υπαλλήλους σας την ευκαιρία να έχουν μια φωνή. Ταυτόχρονα, υπογραμμίστε τη σημασία της ακρόασης.

Tip:

Προγραμματίστε τακτικές, χαλαρές συνεδρίες ομαδικής ενδυνάμωσης όπου μπορείτε να διασκεδάσετε και να είστε πιο συνδεδεμένοι μεταξύ σας. Κεράστε το προσωπικό σας μεσημεριανό γεύμα, και αν ήδη προσφέρετε διατροφή, κανονίστε δείπνο με όλη την ομάδα σας παρούσα, όταν θα έχετε κενό. Μπορεί να γίνει ακόμα και στο τέλος της σεζόν. Μπορείτε επίσης να κάνετε μια έρευνα μεταξύ των υπαλλήλων σας σχετικά με το τι θέλουν οι ίδιοι να κάνουν ως ομάδα και να σας δώσουν έτσι μια ιδέα.

5. Επένδυση στη σωστή τεχνολογία

Πολλά από τα σταθερά ζητήματα που υπάρχουν στη φιλοξενία, όπως το άγχος της διαδικασίας check-in στις πολυάσχολες μέρες, ή η απώλεια εσόδων που προκύπτει από μη ισορροπημένες τιμές δωματίων, από καθυστερημένες ακυρώσεις και από κρατήσεις OTA, έχουν τώρα εύκολες και προσιτές λύσεις. Το ξενοδοχειακό λογισμικό κρατήσεων υπάρχει εδώ και δεκαετίες αλλά ποτέ δεν ήταν τόσο ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του προσωπικού και των καλεσμένων σας, όσο σήμερα.

Ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης (PMS) θα επέτρεπε σε εσάς και την ομάδα σας να επιλέξετε τις λύσεις διαχείρισης ξενοδοχείων που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες της επιχείρησής σας και να τις χρησιμοποιήσετε σε οποιαδήποτε από τα καταλύματα σας. Αυτό θα σας επιτρέψει μεταξύ άλλων να δημιουργήσετε μια ισχυρότερη σχέση μεταξύ των ομάδων σας, επιτρέποντάς τους να μοιραστούν τις αναγκαίες πληροφορίες. Δώστε στην ομάδα σας τα κατάλληλα εργαλεία, και θα δείτε και από μόνοι σας τη διαφορά.

Tip:

Επικοινωνήστε μαζί μας για το RoomRack. Ζητήστε μια δωρεάν δοκιμή που θα σας πείσει!

6. Μικροδιαχείριση vs κατανομή υποχρεώσεων

Μπορείτε να χαραμίσετε πολύ χρόνο όταν πέφτετε στη παγίδα της μικροδιαχείρισης. Παρόλο που είστε ο υπεύθυνος, δεν είναι παραγωγικό το να ελέγχετε συνεχώς το προσωπικό σας. Θα περάσετε πάρα πολύ χρόνο προσθέτοντας περιττές προκλήσεις στην ήδη γεμάτη μέρα σας. Το γεγονός είναι βέβαια, ότι είναι εύκολο να υποθέσετε ανικανότητα όταν αντιμετωπίζετε αβεβαιότητα από την πλευρά των υπαλλήλων σας. Ένας τρόπος για να αποφύγετε την μικροδιαχείριση είναι να βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοί σας εκπαιδεύονται σωστά όταν ξεκινούν τη δουλειά τους. Πρέπει να γνωρίζουν ακριβώς ποια είναι τα καθήκοντά τους και οι ευθύνες τους από την αρχή της ως το τέλος της βάρδιας τους. Αν είστε ξεκάθαροι, δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα. Το να αντιμετωπίζετε το προσωπικό σας σαν να είναι μικρά παιδιά δεν ωφελεί πουθενά.

Tip:

Ενθαρρύνετε την πραγματική ευθύνη στο προσωπικού σας, δίνοντάς τους ατομικά καθήκοντα. Αυτό θα τους παρακινήσει και θα τους δώσει το θάρρος να επιλύσουν τα διάφορα ζητήματα από μόνοι τους. Η κατανομή των υποχρεώσεων είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος να εντοπιστούν οι εργαζόμενοι που ενδεχομένως επιθυμείτε να διατηρήσετε μακροπρόθεσμα, οι οποίοι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις.