Ποιες είναι οι πιο καινοτόμες εταιρείες στον ταξιδιωτικό χώρο, και τι κοινό έχουν;

Εκτός από εύρεση καταλύματος, η Airbnb, η Google και η TripAdvisor έχουν όλες μία ακόμη κοινή βάση. Στόχος τους είναι να συμμετέχουν στη συνολική εμπειρία του ταξιδιώτη, συμβουλεύοντας τον με top δραστηριότητες που πρέπει να ακολουθήσει. Με ποιον τρόπο;

  • Η Airbnb με το experiences, δίνει την υπόσχεση παροχής εμπειριών με οικοδεσπότες ντόπιους διοργανωτές. Υπάρχει λόγος που το #likealocal σαρώνει στα social media.
  • Η Google με τα Trips προτείνει δραστηριότητες, και προσφέρει πλάνο για να βοηθήσει τον ταξιδιώτη στην οργάνωση χρόνου.
  • Τέλος, η TripAdvisor, φυσικά, δείχνει δραστηριότητες και αξιοθέατα που αξίζουν στην περιοχή. (Πλέον επιτρέπει και να κλείσει κάποιος θέση σε tour – απευθείας από την πλατφόρμα της)

Τα ξενοδοχεία δεν έχουν κανένα λόγο να παίζουν ρόλο κομπάρσου σε αυτό το all-in-one trend.

Στο σημερινό blog, θα μοιραστούμε μαζί σας 7 δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να πάρετε μέρος στη συνολική εμπειρία ταξιδιού. Με τον δικό σας τρόπο.

 

  1. Απρόσκοπτη Διαδικασία Κράτησης

Συνηθισμένο αλλά απαραίτητο βήμα στον οδηγό μας. Η πρώτη γνωριμία με τους πελάτες σας, δεν γίνεται τη στιγμή που εισέρχονται στον χώρο σας, αλλά τη στιγμή που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας. Ως γνωστόν η πρώτη εντύπωση είναι το παν.  Ακόμα και αν πάρετε την κράτηση από κάποιο OTA, μπορείτε να είστε σίγουρος ότι σε κάποια φάση ο πελάτης επισκέφτηκε την ιστοσελίδα σας.

Οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μπορούν στην ουσία να χωριστούν σε 3 βασικά στάδια – αναζήτηση, κράτηση και διαμονή. Αν κάποιο βήμα δίνει την αίσθηση του «σπασμένου» στον ταξιδιώτη, θα οδηγήσει το κατάλυμα σε απώλεια ευκαιριών κράτησης. Οποιαδήποτε αλλαγή στην αίσθηση και την ευκολία του σταδίου της κράτησης σε σύγκριση με το στάδιο της αναζήτησης, δημιουργεί μια τριβή στη συνολική εμπειρία και προκαλεί τους ταξιδιώτες να πατάνε «ματαίωση» αντί για «κράτηση». Εν συνεχεία, το στάδιο της διαμονής έχει την ίδια συμπεριφορά. Ακόμα και αν η διαδικασία κράτησης ήταν εύκολη, σε περίπτωση που η διαδικασία  του check-in αποδειχθεί μια μακρά διαδικασία, οι ταξιδιώτες ξεκινάνε τις διακοπές τους σε εσάς νιώθοντας ήδη απογοητευμένοι.

Τα ξενοδοχεία του σήμερα εφαρμόζουν την καλύτερη τεχνολογία για την αυτοματοποίηση της συνολικής εμπειρίας φιλοξενουμένων από την αρχή μέχρι το τέλος. Από έξυπνα gadget που οδηγούν σε βελτιστοποιημένες μηχανές άμεσης κράτησης (π.χ. RateStrip) έως τις λειτουργίες check-in, όλα γίνονται με ένα κλικ. Οι ξενοδόχοι γίνονται πρωταγωνιστές σε κάθε στάδιο του ταξιδιού, και με αυτόν τον τρόπο οι ταξιδιώτες όχι απλά εκτιμούν την όλη φιλοσοφία, αλλά και την αναμένουν.

  1. Συνεργασία με Γραφεία Γενικού Τουρισμού

Αν έχετε ένα όμορφο λόμπι ή ιστορικό χώρο, προσεγγίστε τους ξεναγούς της πόλης σας και προτείνετε τους να ξεκινήσουν το tour τους στο λόμπι σας ή δείτε αν ενδιαφέρονται να προσθέσουν ένα διάλειμμα για καφέ σε εσάς. Μπορείτε να διαθέσετε και κάποιες ώρες την πισίνα σας, για να τη χρησιμοποιήσουν τα μέλη του tour.

Έχοντας ανθρώπους να περνάνε το κατώφλι σας απλώς και μόνο για να ζήσουν μια εμπειρία, δείχνει καταρχάς ότι το κατάλυμα σας προσφέρει περισσότερα από ένα κρεβάτι. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία να εντυπωσιάσετε με τη φιλοξενία σας, να αναδείξετε το ξενοδοχείο σας και ίσως τους καταφέρετε να κάνουν κράτηση μαζί σας για την επόμενη επίσκεψή τους.

  1. Προωθείστε τις Δικές σας Περιηγήσεις

Μπορείτε να προσλάβετε έναν συνοδό group και να διοργανώσετε τις δικές σας περιηγήσεις που θα διαφέρουν. Θα προσφέρετε στον επισκέπτη κάτι παραπάνω από τα κοινά αξιοθέατα που μπορεί να βρει μέσα σε 5 λεπτά. Οι δικές σας περιηγήσεις θα προσφέρουν γνωριμία με τα μυστικά της πόλης – που μόνο οι ντόπιοι γνωρίζουν.

Ανάλογα με την πόλη σας, θα μπορούσε να είναι μια περιήγηση σε ένα ιδιαίτερο μπαρ, μια καφετέρια, μια περιήγηση στην πόλη με πρωταγωνιστή το street food, μια βόλτα σε σημεία εξαιρετικής αρχιτεκτονικής και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε.

  1. Μαθήματα Bartending

Εκμεταλλευτείτε τις ώρες που το μπαρ του ξενοδοχείου σας είναι το λιγότερο απασχολημένο και προσφέρετε ένα μάθημα με δάσκαλο τον ίδιο τον barman. Η ιδέα λειτουργεί εξαιρετικά αν έχετε και ένα πρωτότυπο ποτό δημιουργημένο από εσάς.. Μιλήστε για την ιδέα πίσω από αυτό, πως ξεκίνησε και ενθαρρύνετε τη κατανάλωση του σε ένα διασκεδαστικό μάθημα που όλοι οι ενήλικες θα λατρέψουν.

  1. Ένα Βήμα Παραπέρα

Αν ήδη προσφέρετε tour στους καλεσμένους σας, πουλήστε και σε ιστότοπους τρίτων, ώστε να μπορεί να κάνει κράτηση ο καθένας. Εκτός από περισσότερες πωλήσεις, θα έχετε και περισσότερη κυκλοφορία στο ξενοδοχείο σας εφόσον θα το έχετε ορίσει ως meeting point. Επιπροσθέτως με τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα συλλέξετε, θα μπορείτε να ενισχύσετε το email marketing σας ακόμη περισσότερο.

 

  1. Μην Ξεχνάτε τους Single Travelers

Το να ταξιδεύει κανείς μόνος έχει γίνει αρκετά συχνό τα τελευταία χρόνια – και αποκτά όλο και περισσότερους θαυμαστές. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι η ελευθερία στο πρόγραμμα, ειδικά όταν σκοπός του ταξιδιού είναι η γνωριμία με την κουλτούρα της περιοχής, είναι δελεαστική. Άλλο όμως μόνος και άλλο μοναχικός. Δώστε στους μοναδικούς ταξιδιώτες την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν στο ξενοδοχείο σας. Ένα δείπνο με τοπικά καλλιεργούμενα προϊόντα ή με τα πιο φημισμένα τρόφιμα στην περιοχή σας είναι αρκετό. Εκτός από την επίδειξη του εξαιρετικού εστιατορίου και της υπηρεσίας σας, μπορείτε ταυτόχρονα να μοιραστείτε αυτό που κάνει την πόλη σας ξεχωριστή.

Η διαφήμιση της ίδιας της περιοχής θα κάνει τους καλεσμένους να την επισκεφτούν για δεύτερη φορά. Θα τη γνωρίσουν καλύτερα, και γιατί όχι, θα ξανά προτιμήσουν το κατάλυμα σας!

  1. Καλό Φαγητό – Καλή Διάθεση

Το καλό φαγητό δεν είναι φυσικά μία νέα «τάση». Η τάση, είναι οι διάφοροι τρόποι με τους οποίους τα εστιατόρια ενσωματώνουν το φαγητό στη συνολική εμπειρία των πελατών τους.

Τα μάτια μας έχουν δει πολλά. Μαθήματα μαγειρικής που διεξάγονται στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, φρέσκα, βιολογικά συστατικά που προέρχονται από τοπικούς παραγωγούς  και πρωινό μπουφέ τόσο έξοχο που θα έπρεπε να μετονομαστεί σε «Lord of the Buffets». Ενθαρρύνουμε όλες αυτές τις ιδέες, και ακόμα περισσότερες!

Πώς το βλέπουμε; Μα από τους ίδιους τους καλεσμένους! Πλέον πολλοί επιλέγουν ξενοδοχεία αποκλειστικά για τη γευσιγνωσία που προσφέρουν. Φυσικά – το διαφημίζουν ανάλογα. Stories, posts, και ενώ σε εσάς μένει ένας – σας βλέπουν χίλιοι.


Οι ταξιδιωτικές εμπειρίες που θα ζήσει στο κατάλυμα σας ο πελάτης, θα του μείνουν πολύ περισσότερο από τις λεπτομέρειες του δωματίου του. Με μία μικρή δόση δημιουργικότητας, μπορείτε να οδηγήσετε καινούργιους επισκέπτες στο ξενοδοχείο σας – και να τους προσφέρετε αναμνήσεις μιας ζωής. Γιατί να πάρετε μόνο ένα κομμάτι, ενώ μπορείτε να έχετε όλη την πίτα;